Ofte stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål omkring bl.a. glemte sager, billetter, transport og tilgængelighed i teatret.
GLEMTE SAGER
Jeg har glemt min telefon eller anden personlig ejendel på mit besøg på teatret – hvordan får jeg fat i det igen?
Kontakt publikumschef Jeppe Næsted Jensen på jeppe@nbt.dk, skriv til teatrets hovedmail nbt@nbt.dk eller ring til teatret på 35 35 27 60 (man-fre kl. 11-12). Så hjælper vi dig med at finde det, du har mistet.
BILLETTER
Jeg har ikke fået tilsendt mine billetter?
Hvis du ikke har modtaget dine købte billetter pr. mail indenfor 24 timer, kan du ringe til vores billetkontor BilletBillet på telefon 70 272 272 (man kl. 10-17 og tir-fre kl. 14-17) eller sende dem en mail til info@billetbillet.dk
Du kan også undersøge, om de er røget i din spam-indbakke. Billetterne sendes fra mailadressen pdf@billetten.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde mine billetter?
Dine billetter vil typisk blive sendt til din angivne mailadresse fra Billetten A/S eller pdf@billetten.dk. Hvis du søger efter disse i din mailboks, kan du finde dine billetter. Lykkes det ikke, kan du altid henvende dig med navn og telefonnummer i billetskranken i foyeren, når du ankommer til teatret inden forestillingen – så hjælper en medarbejder med at finde dine billetter. Du kan også kontakte vores billetkontor på telefon 70 272 272 (man kl. 10-17 og tir-fre kl. 14-17) eller sende dem en mail til info@billetbillet.dk. Du får også tilsendt en servicemail med praktisk information dagen før du skal i teatret, her er også et link til dine billetter så du kan finde dem igen.
Kan jeg betale med faktura
Ved større ordrer og betaling via faktura, herunder EAN, betales et ekspeditions- og fakturagebyr på 75 kr. pr. ordre. Betalingsfristen er 8 dage.
Hvordan får jeg mine billetter?
Hvis du ønsker fysiske billetter, kan du enten selv printe dine teaterbilletter eller få dem tilsendt ved at kontakte vores billetkontor på e-mail info@billetbillet.dk.
Vælger du forsendelse af fysiske billetter, kan du kun få billetterne tilsendt, hvis der er minimum 15 arbejdsdage, til du skal i teatret. Hvis du ikke modtager billetterne til tiden, skal du kontakte vores billetkontor på e-mail info@billetbillet.dk. Ved forsendelse af fysiske billetter er ordregebyret 50 kr. ved køb af op til 20 billetter og 85 kr. ved køb af mere end 20 billetter.
Kan jeg fortryde mit køb?
Køb af teaterbilletter er ikke omfattet af fortrydelsesfristen, så du kan ikke fortryde dit køb.
Kan jeg bytte mine billetter til en anden dag?
Du kan bytte dine billetter til en anden spilledag i forestillingens spilleperiode indtil 7 dage før den forestilling, du har købt billet til, hvis der er pladser. Det koster et byttegebyr på 25 kr. pr. billet at bytte dine billetter. Du bytter dine billetter ved at ringe til vores billetkontor eller Billetten A/S.
Billetkontor: 70 27 22 72. Billetten A/S: 70 20 20 96.
Som medlem af fordelsklubben Mit Teater kan du logge ind på din profil på www.teaterbilletter.dk og bytte dine billetter gratis op til 48 timer før forestillingen.
Jeg har købt billetter med ungdomsrabat, skal jeg vise legitimation?
Teatrets billetkontrollører kan forlange at se legitimation, når du skal ind i salen. Du skal derfor altid medbringe billedelegitimation.
Jeg har en ledsagerbillet, skal jeg vise legitimation
Teatrets billetkontrollører kan forlange at se legitimation, når du skal ind i salen. Du skal derfor altid medbringe billedelegitimation.
Kan jeg få pengene tilbage, hvis jeg ikke kan komme til den forestilling, jeg har købt billetter til?
Nej, du kan ikke få dine penge tilbage, hvis du er forhindret i at komme.
Du kan bytte dine billetter til en anden spilledag i forestillingens spilleperiode indtil 7 dage før den forestilling, du har købt billet til, hvis der er pladser. Det koster et byttegebyr på 25 kr. pr. billet at bytte dine billetter. Du bytter dine billetter ved at ringe til vores billetkontor eller Billetten A/S.
Billetkontor: 70 27 22 72. Billetten A/S: 70 20 20 96.
Som medlem af fordelsklubben Mit Teater kan du logge ind på din profil på www.teaterbilletter.dk og bytte dine billetter gratis op til 48 timer før forestillingen.
Forestillingen eller arrangementet, jeg vil opleve, er udsolgt. Hvad gør jeg?
Hvis en forestilling eller arrangement er udsolgt, betyder det, at der desværre ikke er flere pladser, vi kan sælge.
Forestillingen, jeg skal se, er aflyst. Hvad gør jeg?
Aflysning dækker over, at forestillingen eller arrangementet slet ikke gennemføres, eller at datoen bliver ændret. Delvis gennemførelse eller ændring i repertoiret er ikke at betragte som en aflysning.
Nørrebro Teater kontakter dig direkte med informationer om dine muligheder for refundering, bytte af billetter til en anden dato eller udstedelse af gavekort.
Forsendelses-, betalingskort-, ordre-, billet- og byttegebyr refunderes ikke ved aflysning.
Kan man købe et årskort til Nørrebro Teater?
Nej. Det er i øjeblikket ikke muligt at købe et årskort til Nørrebro Teater.
Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med at logge ind eller ikke kan huske mit kodeord når jeg skal bestille billetter?
Hvis du har en profil og ikke kan huske dit kodeord, kan du nederst på siden hvor du skal tjekke ud når du har lagt dine billetter i kurven, klikke på knappen Glemt kodeord? Så guider systemet dig til at oprette et nyt kodeord.
Hvis dette ikke hjælper, kan du sende en mail til vores billetkontor info@billetbillet.dk eller ringe på telefon 70 272 272 (man kl. 10-17 og tir-fre kl. 14-17).
Kan man bestille billetter til teatret som en gruppe?
Er I 10 mennesker eller derover, betragter vi jer som en gruppe. Kontakt publikumschef Jeppe Næsted Jensen på jeppe@nbt.dk for bestilling og ønsker om skræddersyede gruppepakker.
Du kan også læse mere om det, vi tilbyder grupper, her.
Kan man købe et gavekort til Nørrebro Teater?
Du kan købe et gavekort til Nørrebro Teater her.
Et gavekort til Nørrebro Teater gælder tre år fra købsdato. Ved køb af gavekort til Nørrebro Teater pålægges der et ordregebyr på 10 kr.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler online hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dit gavekort.
Vær opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret på gavekort købt på vores billetkontor.
Er der regler for videresalg af billetter eller brug af billetter til kommercielt brug?
Det er ikke tilladt at overdrage erhvervede billetter i kommercielt eller andet forretningsmæssigt øjemed. En overdragelse i kommerciel eller anden forretningsmæssig sammenhæng kan være – men er ikke begrænset til – følgende forhold:
– Alt professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor.
– Brug af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende uden at der forinden er opnået tilladelse fra teatrets side.
– Overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende, uden at der forinden er indhentet forudgående tilladelse fra teatret.
Det bemærkes endvidere, at det ifølge Lov om Billethajer er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af teater- og koncertbilletter.
Billetten med den påtrykte stregkode er dit personlige adgangstegn til en bestemt forestilling. Billetten er kun gyldig, såfremt stregkoden er aktiveret. Det betyder, at billetter der er blevet annulleret pga. bortkomst eller er blevet byttet til en anden dag ikke er gyldige.
Stregkoden accepteres kun én gang ved indgang til forestillingen. Billetten kan altså ikke anvendes flere gange eller kopieres. Ulovlig kopiering af billetter kan betyde, at du ikke får adgang til forestillingen.
Nørrebro Teater har ikke ansvar for problemer, som skyldes ulovlig kopiering eller videresalg af billetter.
TRANSPORT
Hvordan kommer jeg lettest til teatret?
Metro, S-tog og tog: Den nærmeste station er Nørreport. Herfra er der 800m til teatret (ca. 12 min. gang).
Bus: Bus 5C, Bus 350S og Bus 1A kører næsten lige til døren. Stå af ved stoppestederne Ravnsborggade eller Elmegade – herfra er der få minutters gang til teatret.
Cykel: Kom endelig på cykel, vi har masser af plads til parkering af cykler meget tæt på indgangen til teatret.
Bil: Det kan være vanskeligt at finde parkering omkring teatret. Ankommer du i bil, kan du læse mere om parkering i Københavns Kommune her.
Hvor kan jeg parkere min bil i nærheden af teatret?
Det er ikke nemt at få en parkeringsplads tæt på teatret. Kommer du i bil til Nørrebro Teater, kan du være heldig at finde en ledig plads i Ravnsborggade eller gaderne omkring. Læs om parkeringsreglerne i Københavns Kommune her.
Du kan også være heldig, at der er ledige pladser i parkeringsanlægget på Nørre Allé eller Israels Plads, hvorfra du kan gå til teatret på henholdsvis 8 minutter og 13 minutter.
Hvad er den tætteste metro
Der ligger to metrostationer tæt ved Nørrebro Teater. Den tætteste er Nørreport St., som ligger ca. 12 minutters gang fra teatret og betjener metrolinjerne M1 og M2. Nørrebros Runddel St. ligger ca. 15 minutters gang fra teatret og betjener metrolinjen M3.
Kan man tage toget til Nørrebro Teater?
Nørreport St. ligger ca. 12 minutter på gåben fra teatret og betjener både S-tog, fjern- samt regionaltog. Du kan også tage bus 5C fra Nørreport St. og stå af ved stoppestedet Ravnsborggade, som ligger ca. 1 minut fra teatret på gåben.
Kan man tage bussen til Nørrebro Teater?
Bus 5C, Bus 350S og Bus 1A kører næsten lige til døren. Stå af ved stoppestederne Ravnsborggade eller Elmegade – herfra er få minutters gang til teatret.
TILGÆNGELIGHED
Jeg er dårligt gående eller kørestolsbruger – hvordan kommer jeg ind i teatersalen?
Er du dårligt gående eller kørestolsbruger, sker adgang til salen via en lift, der betjenes af personalet. For at benytte liften, skal du ankomme mindst 30 min. før forestillingen begynder. Henvend dig til personalet i baren, når du ankommer.
Kan jeg købe en ledsagerbillet og eller medbringe min ledsagerhund?
Du må gerne medbringe ledsagerhund eller en person med ledsagerkort. Kontakt billetkontoret på info@billetbillet.dk eller telefon 70 272 272 for at bestille en gratis plads til ledsagerhund eller person med ledsagerkort.
Har teatret teleslynge?
Har du nedsat hørelse eller bruger du høreapparat og har brug for ekstra udstyr til at forbedre lytteoplevelsen i salen, kan du gratis reservere et trådløst FM-udstyr med hovedtelefoner eller en personlig teleslynge.
Du reserverer udstyret ved at kontakte vores billetkontor på info@billetbillet.dk eller telefon 70 272 272. Udstyret kan også lånes i døren, forudsat alle enheder ikke er reserveret.
Kan jeg se, hvordan teatret ser ud indenfor, så jeg kan forberede mig på mit besøg?
God Adgang har udarbejdet en detaljeret præsentation af adgangsforholdene på Nørrebro Teater, der gør det lettere for vores publikummer at planlægge en tur i teatret afstemt efter egne forudsætninger. Se præsentationen her.
I samarbejde med AutismGoTo har Nørrebro Teater fået udarbejdet en social præsentation af teatret, som er målrettet mennesker med autisme og folk i deres netværk. Den sociale præsentation kan gøre det lettere at planlægge og gennemføre et teaterbesøg. Du kan hente den sociale præsentation her.
I tillæg til den sociale præsentation, har vi udarbejdet en informationsside med praktiske oplysninger om Nørrebro Teater. Den kan du hente her.
BAR, FOYER OG GARDEROBE
Kan jeg komme før forestillingen og få en drink?
Teatret åbner 1 time før det, du skal opleve, begynder. Du er derfor altid velkommen til at komme og nyde et glas, inden forestillingsstart. Alt købt i baren må også medbringes i teatersalen.
Har teatret en garderobe?
På Nørrebro Teater er der mulighed for at hænge dit tøj i en ubemandet garderobe (gratis og på eget ansvar).
Jeg vil gerne spise inden eller efter forestillingen – hvor kan jeg gå hen?
Der er mange gode spisesteder i nærheden af teatret. Vi har samlet nogle af vores samarbejdspartnere til dig, som giver dig gode tilbud, når du har en teaterbillet til Nørrebro Teater. Få overblikket her.
Kan jeg tage børn med i teatret?
De fleste af teatrets forestillinger og arrangementer anbefales fra 16 år.
Kan man komme på rundvisning på Nørrebro Teater?
Grupper på min. 10 personer kan bestille en rundvisning på Nørrebro Teater.
Rundvisningen koster 75 kr. pr. person og bestilles hos publikumschef Jeppe Næsted Jensen på jeppe@nbt.dk eller telefon 26 11 19 45.
OBS! Der er mange trapper på rundvisningen, og derfor egner den sig desværre ikke til gangbesværede.
MERE OM NØRREBRO TEATER
Har teatret et nyhedsbrev?
Du kan tilmelde dig teatrets nyhedsbrev lige her. I nyhedsbrevet får du det hele før alle andre! Vi giver dig nyheder om forestillinger og arrangementer, gode tilbud, invitationer til særarrangementer og et særligt kig bag kulisserne. Vi sender dig et nyhedsbrev nogle gange om måneden.
Kan jeg komme i praktik på Nørrebro Teater?
Når der er ledige praktikstillinger på teatret, vil de blive slået op på hjemmesiden.
Hvis du vil sende en uopfordret ansøgning om praktikplads, skal du stile den til den afdeling, du søger praktik i. Du kan finde mailadresser her.
Hvordan får jeg et job på Nørrebro Teater?
Når der er ledige stillinger på teatret, vil de blive slået op på hjemmesiden og på relevante jobsider.
Du er også velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til job@nbt.dk.
Responderer du på et annonceret stillingsopslag, vil vi vende tilbage til dig efter ansøgningsfristen udløb. Ved uopfordrede ansøgninger gælder, at du hører fra os, hvis vi har noget relevant at tilbyde dig. Vi gemmer din ansøgning i 3 måneder.